Мурманський морський торговий порт Мурманський морський торговий порт
Мурманський морський торговий порт Мурманський морський торговий порт

Історія Мурманського морського порту починає свій відлік у роки Першої світової війни. Він став третім портом на північно-заході після портів Архангельська і Петербурга. Після того, як з початком військових дій виявилися заблокованими протоки Босфор і Дарданелли, а також порт Санкт-Петербурга, тільки Архангельський порт продовжив функционирвать. З початком зими, коли припинилася навігація, стала очевидною необхідність будівництва нового порту в Мурманську. Перший пароплав зміг пришвартуватися в ньому восени 1915 року – це був прибув з вантажем з Нью-Йорка пароплав “Дротт”.

Через кілька місяців завершилося будівництво залізниці, і до Мурманскому порту вирушили перші поїзда з вантажами. З початком Другої світової війни через морський порт Мурманська почалися поставки різних вантажів в Іспанії, крім того, саме тут здійснювалася розвантаження судів країн-учасниць антигітлерівської коаліції. Працівники порту займалися ремонтом зруйнованих в результаті авіаційних нальотів причали, лагодили пошкоджену техніку. Після війни почалася друга життя порту – він був відновлений, а вже в 1980 році увійшов до числа п’яти найбільших портів Радянського Союзу.

У 1994 році порт був перетворений у Відкрите акціонерне товариство. У наші дні він є одним з найбільших російських портів, навігація в яких не припиняється навіть взимку. Це найбільше міське підприємство, що є “локомотивом” економіки. До Мурманскому порту приписаний знаменитий барк “Сєдов” – найбільший у світі парусник, а також весь атомний криголамний флот Росії.